duminică, 23 iunie 2013

Espresso-reteta italiana

Chiar daca sunt inventatorii espressor-ului si implicit cei mai vechi consumatori de espresso, italienii prepara cel mai des in propriile case cafea dupa reteta veche ce utilizeaza aparatul Moka. Acest aparat, ca si espressorul este o inventie italiana si are la baza aceleasi principii de functionare ca primele espressoare aparute la inceputul secolululi trecut. Apa transformata cu ajutorul focului in abur trece prin sita ce contine cafea iar in partea de sus a aparatului se obtine bautura magica pe care atatia dintre noi o iubim. Noi am incercat sa preparam cafeaua dupa reteta traditionala si ne-am descurcat foarte bine. Trebuie sa recunoastem totusi ca am utilizat atat aparate cat si cafea de cea mai buna calitate. Ceea ce va dorim si voua daca vreti sa va bucurati zilnic de cea mai buna cafea.  Iata in cativa pasi simpli cum am preparat noi o cafea italiana:

De ce avem nevoie? In primul rand de un aparat Moka – al nostru este un Bialetti pentru o singura portie de cafea. Apoi de cafea de cea mai buna calitate, 100% Arabica. Noi am ales cafea proaspat prajita Columbia Supremo de la Papa Jacques. Este o cafea de origine, delicate si cu o aroma particulara.

Un alt secret important este sa rasniti boabele exact inainte de prepararea bauturii. Pentru aceasta aveti nevoie de o rasnita musai cu cutite conice din ceramic. Varianta cea mai buna pentru noi a fost rasnita manuala Hario Skerton, cu care am obtinut un macinis indeajuns de fin si uniform.

Dupa rasnirea cafelei, umplerea aparatului cu apa in compartimentul de jos si punerea pe foc, este nevoie intr-adevar de putina rabdare pana masina atinge temperatura si presiunea necesare…Cand acest lucru se intampla, se produce minunea…

…iar rezultatul final a fost unul cu adevarat deosebit: o cafea cu o usoara aroma de ciocolata amaruie, densa, moderat de tare si care ne-a facut ziua mai buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu